Teleskop Hubble'a odkrył egzoplanetę podobną do Ziemi LTT 1445Ac

Źródło: innemedium

Odkrycie egzoplanety LTT 1445Ac przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a otwiera nowy rozdział w poszukiwaniu życia poza naszym Układem Słonecznym. Planeta ta, znajdująca się zaledwie 22 lata świetlne od Ziemi, została pierwotnie zidentyfikowana przez satelitę NASA TESS, ale dopiero dokładne obserwacje Hubble’a pozwoliły na precyzyjne określenie jej średnicy, która jest zaledwie 1,07 razy większa od Ziemi.

Jednakże, mimo swojego rozmiaru zbliżonego do naszej planety, warunki na LTT 1445Ac są znacząco różne – krążąc wokół czerwonego karła, jej temperatura powierzchni osiąga 500 stopni Fahrenheita. To odkrycie dostarcza naukowcom cennych danych, które pomagają lepiej zrozumieć egzoplanety i ich potencjał do zamieszkania.

Emily Pass z Centrum Astrofizyki | Uniwersytet Harvard-Smithsonian podkreśla znaczenie pomiarów teleskopu Hubble'a w tym odkryciu. Dzięki niemu astronomowie byli w stanie dokładnie zmierzyć średnicę planety, mimo ryzyka słabej geometrii układu.

Teleskop Hubble'a, od czasu wystrzelenia w 1990 roku, nieustannie dostarcza naukowcom zapierających dech w piersiach obrazów i precyzyjnych pomiarów, umożliwiając głębsze zgłębianie tajemnic Wszechświata. Badanie egzoplanet, takich jak LTT 1445Ac, pozwala poszerzyć naszą wiedzę na temat możliwości życia we Wszechświecie i przybliża nas do odpowiedzi na pytanie o samotność ludzkości w kosmosie. Każde nowe odkrycie to krok naprzód w zrozumieniu nieskończonej różnorodności i złożoności wszechświata.

Nie ma jeszcze ocen